Yoga + krachttraining = balans

Gepubliceerd: 22 augustus 2021

Yoga en krachttraining zijn als pindakaas en jam. Ze vullen elkaar zo goed aan, want waar de een ontbreekt, blinkt de ander, en vice versa.

Yoga heeft een totaal mind-body effect dat zich opbouwt en versterkt naarmate je het langer beoefent. Krachttraining heeft de kracht om je leven met vitaliteit te vullen, vooral als je ouder wordt.

Beide hebben hun plaats, maar wanneer ze gecombineerd worden, bieden yoga en krachttraining een volledig uitgebalanceerd schema dat in wezen de voordelen van je trainingen verdubbelt.

Wanneer je yoga begeleidt met krachttraining, ontgrendel je een mooie samenwerking die een overweldigende impact heeft op je mentale en fysieke gezondheid.


6 VOORDELEN DIE OPVALLEN ALS JIJ BEIDE BEOEFENT

1. Flexibiliteit & krachtopbouw

Als je uitsluitend gewichten optilt, profiteert je van krachtopbouw. Dat gaat echter vaak ten koste van de flexibiliteit. Wanneer je yoga en krachttraining combineert tijdens je wekelijkse routine, profiteer je van beide!


2. Beter ademen tijdens krachttraining

We hebben allemaal wel eens ons ademhaling vastgehouden op een moment wanneer ons lichaam onder spanning staat, wachtend op de ontlading, zodat we kunnen hijgen en puffen terwijl we ontspannen. Dit is geen goede manier, en het kan een gewoonte worden als je geen goede ademhalingstechnieken gebruikt.

Dat is waar yoga om de hoek komt kijken. Een groot onderdeel van yoga is gecontroleerde ademhaling, en door bewust te blijven van je ademhaling en de technieken toe te passen die je hebt geleerd, verbetert de spieropbouw.


3. Spiermassa en uithoudingsvermogen

Krachttraining geeft een duidelijk voordeel van het vergroten van spiermassa. Spieruithoudingsvermogen en spierflexibiliteit is vaak minder. Dit is waar yoga in uitblinkt.

Yoga biedt tonen van de spieren en uithoudingsvermogen door zijn langzaam bewegende houdingen die je lichaam dwingen om wat langer posities vast te houden. Dit zal niet alleen helpen met gewichtheffen tijdens een kracht trainingssessie, maar het gaat ook verder tot in het dagelijks leven. Ja, zelfs iets simpels als opstaan ​​van de bank zal gemakkelijker worden.


4. Minder kans op blessures

Van yoga is bekend dat het je bewegingsbereik verbetert en tegelijkertijd een je houding kan beteren. Hoewel dit je zal helpen rugpijn te voorkomen als je de hele dag aan een bureau zit, zal het ook voelbaar worden in je krachttraining.

Door yoga toe te voegen aan je wekelijkse routine, heb je veel minder kans op een krachttraining gerichte blessures en het betere bewegingsbereik rond je gewrichten - wat yoga biedt - zal helpen met veilig tillen.


5. Verhoogd Snelheid & Kracht

Het is gemakkelijk om lekker te blijven hangen in lange yogasessies, maar krachttraining kan echt een boost geven. Door explosieve bewegingen waar een combinatie van cardio & krachttraining aanwezig zijn, versterk je niet alleen jouw kern, maar ontwikkel je kracht in je spieren.

Deze voordelen helpen je yogahoudingen te versterken terwijl jij je snelheid en kracht verhoogt terwijl je van houding naar houding gaat. In essentie, zal jij meer controle over jouw lichaam voelen.


6. Stressbeheersing

Zoals eerder vermeld, is yoga een belangrijke stress verlichter, die een betere emotionele gezondheid bevordert.

Waar krachttraining op een andere manier kan uitblinken, is het beheersen van woede en agressie. Yes, dat klopt - tillen en explosieve bewegingen helpt bij het ontwikkelen van gecontroleerde agressie.

In combinatie met yoga eindig je je week met een gevoel van controle en ontspanning en door de yoga leer je minder reactief te zijn op negatieve prikkels.


YOGA + KRACHTTRAINING

…… een complete training voor MIND, BODY en SOUL [emotie]

De ultieme combinatie, wanneer yoga en krachttraining bij elkaar komen, ontstaat er een routine die elk aspect van je mind, body en soul raakt.

Je profiteert niet alleen van spieropbouw, maar je krijgt ook spieruithoudingsvermogen. Je profiteert niet alleen van balans en flexibiliteit, maar je verhoogt ook je snelheid en kracht.


Wil jij ook de kracht van deze combinatie ervaren?

Studio Namaste en Reload studios werken samen om jou hierin te ondersteunen. Onze visie op gezondheid en beweging versterken elkaar.
Verbinding & kracht, ontspanning & inspanning, gezondheid door gericht en eerlijke advies, daar staan beiden studio’s voor.

Studio Namaste leden ontvangen 10% korting op het Flex en Resultaat programma bij Reload studios. Reload studios leden kunnen een speciaal en voordelig Reload Namaste programma kiezen.

Bij interesse, neem contact op met ons:

Studio Namaste 06 53 87 08 03 | info@studionamaste.nl

Reload studios 013 208 5000 of doe nu de unieke online lidmaatschapstest. Een test, bestaande uit 6 vragen, waarmee we jou precies kunnen vertellen of Reload studios Oisterwijk bij jou past.


Deze test is geheel vrijblijvend. Zo zit jij nergens aan vast, maar krijg je wel een advies op maat. Invullen duurt slechts 1 minuutje.

 

Aanmelden voor de gratis 10-Dagen Try Out

Vul je naam in
Vul je e-mailadres in
Vul je telefoonnummer in
Vul een voorkeurstijd in

Meer nieuws