7 simpele stappen om resultaat te halen uit voeding

Gepubliceerd: 2 juli 2021

Zie jij de bomen door het bos nog als het om voeding gaat. Wat is nu goed of fout. In onze ogen wordt voeding vaak veel te moeilijk gemaakt. Allerlei verschillende diëten en niet weet wat je moet geloven! Reloadstudios zet 7 simpele stappen om resultaat te halen uit voeding.

  1. Energiebalans (calorieën in vs calorieën uit). Dus hoeveel energie verbrandt jouw lichaam (laat dit meten bij Reloadstudios door een uitgebreide bodyscan vs hoeveel energie (voeding/kcal) komt er binnen. Dit bepaalt of je aankomt of afval. Bereken dus de voedingswaarden van jouw maaltijd en kies de juiste producten in de juiste hoeveelheden!
     
  2. Eet wat je lekker vindt. Je hoeft geen dingen te eten die je niet lust. Kies dus producten die jij lekker vindt en eet ze in de juiste verhouding.
     
  3. Voedzame maaltijden. Meeste mensen eten te weinig overdag en eten in de avond te veel snacks. Het gaat dus niet om zo weinig mogelijk eten (waardoor je cravings krijgt), maar juist om zo VEEL mogelijk eten en nog steeds binnen jouw caloriedoel blijven. Geef je lichaam wat het nodig heeft (voeden ipv vullen)
     
  4. Zes eetmomenten per dag. Eet 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, probeer elke 2,5 uur dus iets te eten. Dit zorgt voor een hoge verbranding (= snellere stofwisseling).
     
  5. Meer groenten en fruit. Want vitamines en verzadiging En nee: 200 gram per dag is niet genoeg meer.
     
  6. Eiwitten (voor spieropbouw en herstel). Iedereen heeft eiwitten nodig dus niet alleen spierbundels. Een goede richtlijn is 1.6g per kg lichaamsgewicht verdeeld over 4-5 maaltijden per dag.
     
  7. Ongezonde dingen passend maken in je dag (80/20 regel). Stel: je eet 2500 kcal op een dag, dan maakt het niets uit of 300-400 daarvan bestaan uit ‘ongezonde’ producten! Eet dat taartje dus en maak er een bewust genietmoment van.


@reload.studios Oisterwijk

 

Aanmelden voor de gratis 10-Dagen Try Out

Vul je naam in
Vul je e-mailadres in
Vul je telefoonnummer in
Vul een voorkeurstijd in

Meer nieuws